středa 5. června 2013

Což takhle dát si...LYSOU HORU :-) ?

To bylo úplně jasné, co budu dělat 1.6.2013. No přece poběžím na Lysou!!! Vždyť se konal už 9. Ročník Horského běhu na Lysou horu. Ten závod mi loni totálně změnil můj běžecký život. Stal se ze mě blázen s preferencí pohybu po horských hřebenech.

Start byl v Ostravici na hřišti v rozumných 11 hodin. Pršelo noc před závodem, pršelo celé ráno, ale úderem 11-té hodiny pršet přestalo. Teplota se pohybovala někde kolem 12C, na startu se nás sešlo něco kolem 300 nadšenců.

                                          Ukrutně pršelo a deštník žádný

Letos pro nás pořadatelé nachystali překvapení v podobě změny trati - místo 9,2 km měřila trať 9,7 km, protože před cílem byl jako takový bonbonek přidán ještě výběh po severní sjezdovce na Lysou. Párkrát v minulosti  jsem v rámci rodinné turistiky to místečko vyšlapala, vždy v létě, a tak jsem ani netušila, že je to sjezdovka. Takové detaily mi unikají…
Těsně před startem jsem dostala hlad. Hbitě jsem si zakoupila tatranku a celou ji do sebe nasoukala. Bohužel mi tato tzv. „energie sbalená na cestu“ vydržela asi tak do 5-tého kilometru. Od pátého kilometru mi kručelo v břiše. Nebyl však čas zabývat se sběrem kořínků a lesních plodů za účelem obživy. Valilo se do cíle, kurňa J

V hodnocení závodu jsem velice neobjektivní. Mně se líbí jakýkoliv závod vedoucí na Lysou horu, takže i ten 1.6. se vydařil. Trasa byla sice náročnější, o to víc ale pestřejší, v podstatě pořád se něco dělo (zejména stoupalo - buď hodně nebo extrémně hodně
http://www.ks.sm/WebForum/icon_smile_big.gif). Já jsem běžela rovinky a mírné stoupání. Ve stoupání jsem volila indiánský běh a v extrémním stoupání jsem šla. Takže tady vidím své rezervy, na kterých musím zapracovat, pokud se chci zlepšit i na těchto horských bězích. Musím se zkrátka ty prudké kopce naučit běhat, nebo je chodit hoooodně rychle.

Děcka to byla nádhera. Celý závod se mi šel tak hezky. Vůbec nepršelo. Vzduch byl svěží a voněl. Ani jedna krize mě nepotkala. Fakt jsem si to užívala. Doslova jsem cítila, jak se dobíjím energií. Beskydy jsou tak nádherné!!! Do cíle jsem dorazila za nějakých 1:45. To je jediná nevýhoda – vzhledem k tomu, že trať byla letos delší a trošku jiná, nemůžu objektivně změřit, zda jsem se oproti loňsku zlepšila nebo ne. Loni jsem to dala za 1:38:15, to ale chyběl výběh po severní sjezdovce. Subjektivně si nicméně myslím, že jsem běžela o něco lépe než loni.

Na vrcholu jsem po proběhnutí cílem tradičně pohladila hladící bod a pak se hladově vrhla na občerstvení v podobě ionťáků, jablek, pomerančů a koblížku. I když o koblih jsem musela zabojovat a vydyndat si ho. S lehce zaplněným žaludkem jsem pak seběhla – sešla na hřiště v Ostravici. Zde jsem do sebe natlačila kuře, limo, pivo, spláchla pod sprchou únavu a ve stavu absolutní nirvány za opětovného deště jsem sledovala vyhlašování výsledků a tomboly. Tombola nezklamala, tradičně jsem nic nevyhrála.

                                         Mírné stoupání

Nebyla jsem poslední, za mnou dobíhalo cca 20 lidí. Ale to vlastně vůbec není důležité. Možná mě jen napadá, že když už jsme překonali převýšení 980 metrů, nebylo by vůbec špatné přidat ještě zbývajících 20 metrů. Aby to číslo bylo pěkně kulaťoučké…když to bude desátý ročník
J A zakoupit dostatek koblížků pro všechny!!!

 Co teď?  Už aby byl červen 2014!!! Ještě, že se v červenci můžeme těšit na Lysohorský čtyřlístek. A od listopadu Lysacup…Což takhle LH 24?

Po závodě jsme ještě s rodinkou stihli na Bazalech Baník s Jabloncem. Dětem se fotbal líbil, teda hlavně ta kofola a párek, kterými jsem je uplatili. Mě se zápas taky líbil…no líbil…Baník prohrál, ale Baroš vypadá vážně dobře J

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Lenko, vidím, že jste si den dětí užili stejně v rodinné atmosféře jako my! :-) A to je dobře, utužuje to vztahy...zvláště když děláme co nás baví a prospívá nám to. Těším se na další akci, tou bude pro nás nejspíše až SALOMON-RUN Slezský maraton 17.Srpna. Potom už to jde ráz na ráz...B7,5BV.A konečně opět Lysacup! :-)

Anonymní řekl(a)...

Jo vidíš...ještě "podpis"! Jirka Ř, Řím Tým. Koukám, že si vedeš taky běžecký deník na Bezva běhu, to je fajn.Začal jsem před rokem a vidím, že to má smysl. Vidím svoje pokroky.