neděle 4. dubna 2010

Já ráda bláto aneb hasičský velikonoční 1/4 maraton v Jilešovicích - Oster 1/4 Marathon


Pokuším se předběhnout soupeře - Ich moechte dem Laufgegner ueberholen


Jsem v cíli a jsem grogy - Im Ziel bin ich erschoepft



Pivo je nejlepší ionťák - Das Bier ist der beste Getraenk fuer Sportler


Čekáme na vyhlášení výsledků


Zubaté sluníčko a vichr z hor nás přivítaly v sobotu 3. dubna na Hasičském ¼ maratonu v Jilešovicích.Přesto, že závod není zařazen v Moravskoslezském běžeckém poháru, na jeho startu se sešlo okolo 90-ti běžců.
Ačkoliv Jirka Brož závod pořádal už po čtvrté, já osobně jsem ho běžela poprvé. Trasu jsem vůbec neznala, jen jsem věděla, že vede kolem Hlučínského jezera a závěrečných cca 500 metrů do cíle je pořádný stoupák.
Pořadatel určitě nečekal, že poběžíme krosový závod v bahně. V předchozích dnech totiž pršelo, takže okruh kolem jezera byl pěkně rozmáčený a rozbahněný. Ale ono je to vlastně asi jedno-např. já vyznávám tzv. teorii prvního šlápnutí a zaklení. To znamená, že slovním doprovodem :…“k…a, to snad není možné…“ komentuji pouze první šlápnutí do bahna a kaluže. Pak si nožky na vodu v botě zvyknou, blátíčko se po kontaktu s chodidlem pěkně zahřeje a nevadí.
Běželo se mi celkem dobře. Jenže se mi na přibližně 2-hém kilometru porouchal můj sporttester, takže jsem běžela naslepo – nevěděla jsem, který kilometr běžím a jakým průměrným tempem běžím. Povedlo se mi i trochu zabloudit (v areálu kempu jsem mezi budovou recepce a různými budkami nenašla v plotu ten správný východ ) a musela jsem se vracet, ale ztráta mohla činit tak cca 1 minutu . Opětovně jsem si tedy od srdce zaklela (ještě, že mám tak bohatou slovní zásobu), vrátila se a pak už běžela správně.
Na celou trasu svítilo sluníčko, byla jsem ráda, že běžím pouze v tričku a kraťasech, protože mi chvílemi bylo opravdu horko. Trochu méně se mi už líbil prudký vítr, ale co se nedá změnit, tím je lepší se nezabývat a nerozčilovat se. Běželo se mi celkem dobře. Posledních 500 metrů ale bylo skutečně brutálních. Stoupání je skutečně hodně prudké, snažila jsem se nezpomalovat, takže mi v cíli bylo pěkně špatně od žaludku. Je vidět, že jsem se „neflákala“, i když výsledný čas 00:55:51 by mohl svědčit o opaku..
Oč horší byl finiš, o to příjemnější bylo občerstvení v cíli…Nejprve teplý čaj, pak pivíčko a nakonec chleba se sádlem a škvarkami. Ne jeden…více jsem jich snědla…nebudu uvádět počet, ať mě nikdo neobviňuje z obžerství. Jirko Broži, ještě jednou díky za pěkný závod, za rok se hecnu zase.

Fuer MEPA Sportsverein:

Am Samstag bin ich wieder einen Wettkampf gelaufen – nicht einen ½ Marathon, sonder nur ¼ marathon (d.h. 10, 5 Km) . Die ganze Strecke, die um einen See gefuehrt hat, war sehr verschiedenartig: Schotter, Matsch, Lachen und Asphalt . Und 500 Meter vor dem Ziel starke Steigung. Das Wetter war nicht ideall - sonnig aber sehr windig. Im Zeil habe ich die Zeit 00:55:51 gehabt.

Žádné komentáře: