čtvrtek 21. března 2013

Aprílový Osek


Jsem běžecký turista. Ráda cestuji a ráda běhám závody, které jsem ještě nikdy neběžela. Čím delší – tím lepší. Takže bylo nad slunce jasné, že 16. března dostal ½ maraton v Oseku nad Bečvou jasnou přednost před Mořkovským zajícem.

16. březen se ukázal být aprílovým. Ne že by mě potkávaly nějaké veselé a neočekávané příhody. I když skupina Rejža, Danuš, Andy a já obvykle něco hodně povedeného zažije. Aprílové bylo počasí. Během cesty z Ostravy nás přepadlo: hustá chumelenice, vichr z hor, slunečno, opalovačka, bezvětří, sníh s deštěm. Takové počasí se pak opakovalo i v průběhu celého závodu, jen bouřka a zemětřesení chybělo.

 Možná to bylo počasí, které způsobilo, že se nás na startu závodu sešlo jen asi 80 běžců. Hodně nás přitom bylo z Ostravy, protože kromě naší silné MK Seitl skupiny se účastnil i výkvět Vodních záchranářů. Trasa vedla po cyklostezce kolem řeky Bečva a jednalo se převážně o asfalt. Běžely se dva okruhy.  Pro většinu  závodníků  taková trasa představuje ideální podmínky pro osobák. Já mezi ně nepatřím, já potřebuji ty kopečky J

                                          I tudy se běželo

Start byl v rozumných 10.30 hodin. Od samého počátku jsem si nastavila tempo a v tom jsem doběhla až do konce. Nenastala žádná krize. Jen ten poslední kilometr jsem tahala snad z paty, ten mi dal vážně zabrat.

Překvapivě běžel Rejža. Opustil ho moribundus a válečná zranění, měl formu a tak druhé kolo výrazně zrychlil. Andy si zase zaběhl osobák. Puboška Danuš si málem zaběhla osobák… NO NE ASI J J J. Já jsem přicupitala do cíle za 1:53:42. to je asi o 5 minut lepší čas, než v lednu v Tuřanech, ale stále o 5 minut horší čas, než můj osobák.



Co se mi  na závodě líbilo? Téměř rodinná atmosféra. Trasa podél řeky. Značené kilometry. Výborná občerstvovačka na 10,5 km – zejména tleskám za čokoládu a  hroznové víno. Báječně mě osvědčilo a dodalo mi rychlý cukr do krve. Guláš v cíli, koláčky v cíli, pivo v cíli. Zázemí restaurace U Splavu. To vše za lidové startovné 100 korun.

                                      Ujíždíme na pivku a brambůrkách

Puboška Danuš byla na bedně. V kategorii ženy nad 45 let byla totiž jediná. Ale čas měla hodně dobrý, něco kolem 1:37. Vyhrála též zvláštní cenu coby nejstarší účastnice J. To ji hodně potěšilo, má tak šanci s přibývajícím věkem získávat stále nové a nové ocenění. NO NE ASI!!!

Na příští rok mám slíbeno na Osek jarní počasí a po závodě relax v aquaparku v Hranicích. Tak to se asi zúčastním, tomu nelze odolat J J J.

1 komentář:

Pohranicnik řekl(a)...

Tuž se! :-)
Aneb, jak praví klasik "těžko na cvičišti,lehko na bojišti".

Zdeněk.