neděle 20. března 2011

Běhejte v Polsku - je to ... BEZVA


Andy řídí, my se vezem.


Vkusný Ultraliborův outfit - kombinace metal a runstylu

Ve stresu před startem.


Tyskie sponzoruje polské olympioniky.



A bylo nám to málo, tak jsem se dorazili něčím sladkým.


Jezděte závodit do Polska! Je to bezva – atmosféra, pěkná „medaila“ v cíli, bohaté občerstvení , tombola a většinou i doprovodný společenský program. Tak nějak propaguje náš předseda Hallootto běhání v sousedním Polsku. Jen se obrňte trpělivostí a buďte shovívaví k organizaci závodu – podotýkám já.
Na 15 km dlouhý závod „SILESIA ECO RUN Powitanie Wiosny“ v Katowicích – Chorzowě jsme se s Ultraliborem, Andym a Zdeňkem přihlásili přes internet s měsíčním předstihem. Chtěli jsme mít jistotu, že se dostaneme mezi 800 běžců a chtěli jsme vyhnout dlouhému čekání při prezentaci. Jak jsme dnes ráno v Katowicích zjistili, bylo to úplně k ničemu. Vzhledem k tomu, že jsme startovné chtěli zaplatit až osobně před závodem, zjistili jsme, že naše předchozí přihlášky organizátor neakceptoval a museli jsme se postavit do nepohybující se fronty a vyčkat až do 10:15 hod., kdy bylo možné dodatečně se přihlásit. Povedlo se nám to až v 10.30. Pak následoval úprk do auta pro věci, převlíkání do běžeckého (byla jsem první!!!), pak honem zpátky k autu schovat tašky, jedno bleskové foto se startovním číslem a hysterický úprk na start. Taktak, že jsme to do 11.00 stihli. Nezbyl nám už ale čas na rozcvičení a načerpání pozitivní předzávodní atmosféry.
Trochu jsem se bála povětrnostních podmínek. Předpověď počasí „pro Pražáky“-čili polojasno, teplota 4 – 9 C v Katowicích neplatí. V Katowicích totiž bylo v okamžiku startu jen 2,5 C nad nulou a souvislá sněhová pokrývka. A tak jsem si nebyla jistá, zda mé běžecké oblečení-2 trička a kraťasy po kolena bude stačit...naštěstí stačilo!
Tím se však veškeré nepříjemné zážitky vyčerpaly a já se mohla soustředit jen na běh. Trasa se mi moc líbila. Běželi jsme tři pětikilometrové okruhy v areálu parku WPKiW v Chorzowe. Je to obrovská plocha, na které se kromě spousty cyklostezek, chodníků, stromů, kavárniček, nachází i letní koupaliště, ZOO, botanická zahrada, rosárium a největší lunapark ve střední Evropě. Povrch trati tvořily asfaltové chodníky odklizené od sněhu a neběželo se jen po rovině, ale kupodivu jsme narazili i na dvě táhlá stoupání. Ultralibor v cíli zahlásil, že cestou např. narazil „na kozy“. To bylo to zoo :-).

První kolo jsem se rozkoukávala a hledala tempo, druhé kolo jsem měla pomalejší, ale do třetího kola jsem zrychlila -z 564. pozice po 10-tém kilometru jsem se dostala na 539. místo z celkového počtu 791 bežců.

Andy a Ultralibor před startem avizovali, že se pokusí o osobáček. A povedlo se jim to! Libor byl v cíli s časem 1:05:53 (zlepšení o 5 minut), Andy zaběhl za 1:06:48 (taky osobáček), Zdeněk 15 km zdolal za 1:11:02 a já se nakonec vletěla do cíle s úsměvem za 1:19:38. Osobák to určitě nebyl, ale ani to nebyla nejhorší patnáctka z těch, které jsem za poslední 3 roky běžela. Ve své kategorii jsem doběhla na 11. místě z 38. Operativně jsme vyhlásili i kategorii Češi v Katowicích. Brali jsme první čtyři místa...:-)) Kompletní výsledky jsou k přečtění na http://www.online.datasport.pl/results338/wyniki/15km.pdf.

A teď budu chválit. Organizátoři sice nezvládli prezentaci, ale zázemí závodu bylo na jedničku, v prostorách fotbalového stadionu. Velké množství sprch, bez čekání, teplá voda pro všechny a dost parkovacích míst v bezprostřední blízkosti startu. A chválím naši malou běžeckou skupinku z továrny na sny, z MK Seitl Ostrava. Zase jsem si totiž vychutnali pozávodní atmosféru a podráždili žaludky. Tak např. já jsem si dala XXL cheesburger, byl opravdu velký, protože jsem ho jedla asi tak půl hodinky. Kluci si dali bigos a guláš. Zapláchli jsme to pivem zn. Tyskie – věděli jste, že pivovar Tyskie je oficiální sponzor polského olympijského týmu? Bylo nám to málo. Zazdili jsme to zmrzlinou a gofry...paráda. Při zpáteční cestě jsem v autě předčítala z Distance Runnig. Naplánovali jsme si tak mnoho a mnoho maratonů na deset let dopředu – Lisabon, Rotterdam, Berlin, San Francisco, Helsinky a tak podobně...Tak hlavně to zdraví, aby bylo.

4 komentáře:

Jitka Sečková řekl(a)...

To muselo být opravdu bezva... ;-) Fakt pěkný článek a Polsko taky někdy zkusím :-)

Raduz řekl(a)...

Super!!!! Čtu a upřímně závidím :-))) ... to víš, hlavně to zdraví !!! Gratulace klukům k dosaženým časům a osobáčkům !!!

Anonymní řekl(a)...

no fajne.

Anonymní řekl(a)...

Taky mám s Ojczyznou ty nejlepší zkušenosti. Fascinuje mě, kolik lidí vždycky nasadí, aby zajistili hladký průběh akce - organizační problémy v Chorzówě tak budou asi výjimkou.
Škoda, že Češi zatím Polsko moc neobjevili, loni v létě v Jaworznie (90 km z Těšína) na 15km závodě běželo cca 700 lidí a já byl jediný CZE!
Pepa, Vyškov