úterý 11. března 2008

Ve Vídni se beha na rizky


Nejprve se vsem svym kolegum omlouvam za text bez interpunkce.Na nemecke klavesnici proste carky, tecky,hacky nejsou. No a ted se s vami podelim o svuj prekvapivy objev:
Uz 3x jsem v tomhle krasnem meste na Dunaji navstivila restauraci za ucelem obedu a vecere. V dennim menu byly 3 nabidky. Znala spisovne, nikoliv vsak videnske nemciny, objednala jsem si pecene kureci maso. Prinesli rizek. Rizky mam rada,tak jsem ho bez problemu snedla. Jdu na veceri a objednam si veprove pecene maso, ryzi. Dostanu veprovy rizek a ryzi. Na dalsi obed si objednam pecene kruti maso. Dostanu kruti rizek.Do podobne situase se dostali i kolegove z Nemecka, kteri tem Videnakum take nerozumi.Ja jsem se totiz v nemcine ucila, ze kdyz je neco rizek, tak je to schnitzel a paniert. Gebraten je peceny-ale ve Vidni je to rizek. Budu muset vyzpovidat Ivu Mrozovou alias Brozovou.
Jinak se musim pochlubit. Sla jsem si dnes vecer dat beh kolem dunajskeho kanalu. No a zlomila jsem dalsi 3 kolegy, pricemz mi 2 nestihali.Se slzou v oku ale vzpominam na nadherne trate v Belskem lese. Stezka pro cyklisty a bezce tady sice vede kolem Dunaje a je lemovana stromy a zlatym destem, ale o kousek vyse je silnice s dost intenzivnim provozem.Takze stromy nestromy, nadychala jsem se vyfukovych plynu a po 45-ti minutach jsem radsi beh ukoncila. Nu coz-ve ctvrtek si pujcim kolo a prinesu poznatek o videnskych cyklostezkach. Dnes je utery, zdravim do Taty.

3 komentáře:

d řekl(a)...

Ahoj,
pokud můžu poradit, myslím, že DonauInsel na trase metra A1 je pro sport vpohodě, je to dlouhý ostrov na Dunaji, cesty jen kříží dunaj, ale nejsou souběžně. To by třeba šlo.
teď jsem se vrátil z Vídně a v rámci volné dvouhodinovky jsem se tam byl projít, vypadá to dobře, jen místo asfaltových cest by tam pro běžce mohlo být něco měkčího, ale na kolo a inline to je ideální.

Jinak si užívej Vídně, při nostalgii se dají najít i české hospody.

d řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Rosťa Bažanowski řekl(a)...

Zdravíme Tě do Vídně. U Táty nic nového, tzn. děsně fajn :-)
Rulanda dopita, čekám na další várku :-))) Např. Gruner Veltliner :-)