neděle 20. září 2009

Už zase běhám! Ich schon wieder laufe!







Sláva-už zase běhám, už mám za sebou i první „závod“...Nejprve jsem chtěla striktně dodržet 6-ti týdenní poporodní pauzu.Jenže zkuste nic nedělat,když je venku tak krásné počasí a procházky s kočárkem vás tak zcela fyzicky „neuondají“.
Začala jsem zvolna-nejprve každodenní cca 10-ti minutovou jízdou na rotopedu spojenou s lehkým posilováním. Když jsem zvládla rotoped, troufla jsem si vyjet na kole. No a když šlo i to kolo, zkusila jsem běh. Minulý týden jsem si nejprve dala jen 1 km, pak jsem zkusila 2 km a pak i skočárkem 3 km. Vše jsem běhala v lese, nikoli tedy po tvrdém asfaltovém povrchu. I když výraz běh je poněkud honosné pojmenování mého lehkého vyklusávání. První poporodní kilometr jsem uběhla za 7:35 minut. Přesto mi tenhle pohyb zvedl náladu a jelikož jsem nezaregistrovala žádné negativní reakce mého organismu, troufla jsem si v sobotu 19.9. na „závod“. V Ostravě se totiž běžel půlmaraton, jehož součástí byl i běh na 3 km. No a právě na ten jsem se přihlásila.
Na startu miniběhu se nás sešlo 14 závodníků. Úplná všehochuť zahrnující všechny věkové kategorie (děti i dospělé). Můj cíl byl jednoduchý – klidně skončit poslední, hlavně ale doběhnout a nechat si změřit čas. Trať vedla po cyklostezkách Hrabové a téměř celá se kryla s tratí půlmaratonu (ten se běžel v sedmi 3-kilometrových okruzích). Hned po startu jsem se dostala na poslední pozici, kterou jsem si hrdě držela po celý závod až do cíle. Na celou závodní trasu jsem potřebovala 18:36 minut. Cítila jsem se skvěle, ani jednou jsem nemusela zastavit a přejít do chůze. Dostalo se mi veliké morální podpory nejen mé rodiny, ale i přihlížejících.
Bylo to hezky strávené dopoledne. Dokonce jsem za účast při vyhlášení výsledků dostala „medailu“ a bonboniéru. Teď mám v plánu minimaraton 10.10., který se poběží v Ostravě jako přidružený závod Ostravského maratonu. No a kdybych se dostávala do formy rychleji, možná si troufnu i na Porubskou hodinovku. Oba tyto závody chci zkusit běžet s Markétkou, neboť jsem si za účelem běhání zakoupila kočárek babyjogger. Tak uvidíme!



Bravo! Ich schon wieder laufe und ich bin schon einen Wettkampf gelaufen. Zuerst wollte ich 6 Wochen nach dem Geburt eine Pause machen. Aber es geht nicht – ich fuehle mich schon sehr gut, ich brauche Bewegung und wenn das Wetter so schoen ist...
Am Samstag habe ich an einen 3 km Lauf teilgenomen. Es hat sich um den „Nebenwettkampf“ des Halbmarathons im Ostrava gehandelt . Ich habe nur zwei Vorhaben gehabt – die ganze Strecke laufen und „Laufzeit“ festellen.
Ich bin als die letzte durch dal Ziel gelaufen. Meine Zeit war 18:36 Minuten. Aber die Plazierung war mir vollkommen egal. Ich bin zufrieden, dass ich schon wieder Sport treiben kann.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den Lenko,
moc gratuluji k narození Markétky a přeji oběma hlavně zdravíčko. Vypadáte obě moc spokojené a plné optimismu, tak doufám, že se vám i tak daří....
Na Vaše stránky jsem se dostala velikou náhodou. V poslední době jsem totiž začala konečně trochu více a pravidelně běhat a pohrávám si s myšlenkou na jaře či na podzim běžet půlmaraton. To mě také dovedlo na Vaše stránky a nestačila jsem koukat překvapením, že jste to skutečně Vy :-))) Známe se jen od vidění z Chlumu u Třeboně - seděli jste v jídelně vedle nás. Moc Vás i Vaši rodinu tedy zdravím, přeji mnoho dalšího elánu a spoustu ve zdraví uběhnutých kilometrů. Eva+Honza+Nikolka+Tobiášek Jirešovi

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den Lenko,
moc gratuluji k narození Markétky a přeji oběma hlavně zdravíčko. Vypadáte obě moc spokojené a plné optimismu, tak doufám, že se vám i tak daří....
Na Vaše stránky jsem se dostala velikou náhodou. V poslední době jsem totiž začala konečně trochu více a pravidelně běhat a pohrávám si s myšlenkou na jaře či na podzim běžet půlmaraton. To mě také dovedlo na Vaše stránky a nestačila jsem koukat překvapením, že jste to skutečně Vy :-))) Známe se jen od vidění z Chlumu u Třeboně - seděli jste v jídelně vedle nás. Moc Vás i Vaši rodinu tedy zdravím, přeji mnoho dalšího elánu a spoustu ve zdraví uběhnutých kilometrů. Eva+Honza+Nikolka+Tobiášek Jirešovi

Anonymní řekl(a)...

Omlouvám se, uklikla jsem se je to tam 2x....Eva

Lenkačlenka řekl(a)...

Tak to je nádhera. Jak se říká v mé oblíbené pohádce " Svět je malý a o náhody v něm není nouze". Tak rodinka Wágnerovic zdraví rodinku Jirešovic!!!!