čtvrtek 22. května 2008

Jak se beha mezi medvedy

Minulé dva týdny mě služební povinnosti zavedly poněkud jižněji. Nejprve jsem jeden týden strávila ve Švýcarsku v překrásném městečku Murten a pak mé kroky, či lépe řečeno Škoda Octavia zavezly do „osady" Gotenica ve Slovinsku.
Švýcarsko mě nepřekvapilo, očekávala jsem překrásnou přírodu, upravená města a příjemné lidi, kteří všude chodí na minutu přesně. Českala jsem i pěkné běžecké trasy, což se potvrdilo. V okolí zámku Münchenwiler, kde jsem bydlela, vedlo hned několik běžeckých a nordic-walking okruhů. Kromě pravidelných 10 - 12 km běžeckých tréninků mi zbyl i čas na nějaké výlety do okolí, takře jsem navštívila i Bern, Luzern a Interlaken. Letos se nám s kolegy z MK Seitl bohužel nepodařilo přihlásit na Jungfraumarathon, takže jsem zde zavítala jako pouhý turista - pozorovatel.
Poněkud dobrodružnější nádech pro mě mělo Slovinsko. Dosud jsem touhle zemí jen projížděla cestou při své cestě na dovolenou v Chorvatsku. Minulý týden jsem nejprve strávila dva dny v národním parku Triglav a raftingem na řece Soča. Tato pro mě nová sportovní aktivita mě nadchla natolik, že se jí hodlám v budoucnu sem tam věnovat. Pak ovšem přišlo to pravé ořechové. GOTENICA. Gotenicu nenajdete v podstattě na žádné mapě. Není tam totiž nic. Ani hospoda. Jen obrovské školící středisko obklopené kopci a hlubokými lesy. To mi zas tak moc nevadilo, těšila jsem se na pěkný běžecký trénik. Nebyl mi dopřán. Jak mi sdělili mí slovinští kolegové, v Gotenici běhá po lesích jen sebevrah. Důvodem je hojný výskyt medvědů v okolí a jejich občasné zaútočení. Pokud už někdo opravdu potřebuje vyběhnout, jedině ve dvojici a se zbraní. Já bohužel zbraň na služební cesty nevozím a slovinským kolegům se se mnou běhat nechtělo. Tak jsem vyběhla jen 3x a spíše jen po silnici, neboť jsem si namluvila, že medvěd je zvíře plaché a budu li si při běhu zpívat, uteče. A tak nějak to i bylo. Jinak jsem ovšem Slovinskem byla nadšená, protože kromě Triglavu a Soči jsem navštívila i městečko Bled, Ljubljanu a Pririn. Všude se mi moc líbilo a vážně uvažuji o to, že než příště do Chorvatska, to radši na hory, raft a pár dní k moří do Slovinska.

Žádné komentáře: