neděle 15. března 2009

Parádních 10 kilometrů v Kobeřicích - 10 Kilometer in Kobeřice



V cíli Im Ziel



Vřelá a běhu nakloněná atmosféra a chladné počasí s větrem a deštíkem. Dnes jsem v Kobeřicích běžela svůj třetí běh v životě a ačkoliv každý se konal v jiné roční období, na počasí to poznat nebylo.
Kobeřická 20 je letošní první závod do Moravskoslezského běžeckého poháru. Tak moc ráda bych běžela plných 20 kilometrů. Ale vzhledem k mému 20-tému týdnu těhotenství jsou priority někde úúúúúúúúúúúúplně jinde. Váhala jsem mezi kondičním během na 6 a 10 kilometrů. Protože 10 kilometrů mi dosud nečiní žádné potíže, rozhodla jsem se pro tuto delší variantu.
Ani nevím, kolik běžců a běžkyň absolvovalo stejnou kategorii jako já. Po celou dobu jsem stejně měla v plánu běžet pozvolna a hlídat si s ohledem na Mrňouska tepovou frekvenci. Hned na začátku tratě mě překvapil táhlý a zkraje prudší kopec. Kupodivu jsem ho vyběhla vkuse a bez zadýchání a když jsem se podívala na sporttester zjistila jsem, že byl dlouhý cca 1,7 km. Celých 10 km se běželo po asfaltu s občasným mírným stoupáním, ale ne už tak náročným, jako tím počátečním. Velice brzo mě skoro všichni předběhli, takže jsem se mohla kochat okolím. Občasnou kontrolou sporttesteru jsem zjistila, že běžím průměrnou rychlostí 6:15 minut na kilometr, takové tempo mi vyhovovalo a v podstatě jsem se o něj neodchýlila.
Cca 3 km před cílem jsem předběhla kolegu běžce Jirku a brzo poté i nějakou běžkyni, takže s hrdostí oznamuji, že poslední jsem nedoběhla. Do cíle jsem doběhla s úsměvem na tváři a na mém MP3 přehrávači mi v tu dobu hráli dopingoví The Killers hit Mr. Brightside (vřele doporučuji). Můj výsledný čas se pohyboval někde kolem 1:02:55, což je dost, ještě loni v listopadu to bylo pod 49 minut. Ale jak říkám, priority jsou někde jinde. I když by mě trošku zajímalo, zda takové zhoršení souvisí spíše s těhotenstvím anebo s tím, že se mi již podařilo přibrat 6 kg a tělo se musí vyrovnat s větším závažím.
Musím znovu upřímně pochválit organizátory. Z mého pohledu všechno parádně odsýpalo. Prezence bez delšího čekání, start přesně a vyhlášení výsledků do dvou hodin po startu. Už ve 12.15 hodin jsem byla doma v Ostravě. Stejně tak i značení tratě bylo zřetelné a myslím, že nikdo nezabloudil. Jenom bych doporučovala umístit na trať alespoň 2 občerstvovací, či spíše zavlažovací stanice s vodou. 10 ko se dá bez vody přežít, ale 20 kilometrů si už bez napití neumím představit.
Na závěr musím pochválit našeho klubového Paparazziho Rosťu. Opětovně nezklamal a ačkoliv byl v Kobeřicích přítomen, neběžel, neboť byl zdravotně indisponován. Kromě bolavé kyčle ho totiž zlobila bolavá pravá pata, což není jen tak ledesjaké onemocnění. Proto mu navrhuji rozšířit přezdívku na Rosťa Paparazzi Moribundus.

Die freundliche Atmosphaere aber das regnerische und windige Wetter. So kann ich der heutige Wettkampf in Kobeřice beschreiben. Es handelt sich um 20 Kilometr (der Hauptwettkampf), wegen der 20-ten Wochen meiner Schwangerschaft habe ich mich nur fuer das Konditionlauf in der Laenge 10 Kilometer entschieden. Gleich nach dem Start hat der 1,7 Kilometr lange Huegel begonen. Ich war ueberrascht, wie einfach fuer mich war. Ich bin mit Pulsemesser gelaufen und ich habe festgestellt, dass ich mit der Durchschnittsgeschwindigkeit 6:15 Minuten/Kilometr gelaufen bin. Trozdem war ich nicht die Letzte! Im Ziel bin ich mit der Zeit 1:02:55 hineinlaufen (und habe gerade Mr. Brightside von Killers gehoert). Zeit ist nicht gut, ich weiss. Ich habe verschlimmert, noch im Nowember 2008 bin ich 10 Kilometer unter 49 Minuten gelaufen. Aber meine Prioritaeten sind jetzt anderswo .

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

moooribuundus, mooooribuuundus