neděle 9. prosince 2012

Bezva Rybnik...a bohužel i smog


Tento víkend byl na běžecké události opravdu bohatý. V sobotu se běželo na Pustevny a dnes další z etap Lysacupu. Anebo pohodový běh kolem „rybníku v Rybniku“. Zvolila jsem pohodu. V Rybniku jsem už totiž neběžela více než rok.  A v Polsku závody dělat umí, i dnešní 11,5 km dlouhý „Bieg wokol zalewu“ to potvrdil.


Jen to počasí...Příroda nám  nadělila mrazivo a Mittal Steel společně s lokálními znečišťovateli vzduchu – alias domkaři topícími si snad starými pneumatikami – smogovou situaci.  Naštěstí téměř celých 11,5 km v Rybniku vede  lesem, kde už bylo „dýchatelno“.  Vlastně jen první kilometr nebyl schovaný pod stromy. O to více byl zajímavý pro fanoušky techniky, neboť běžcům bylo umožněno běžet skrz areál rybnické elektrárny...
Taktika pro dnešní den byla jednoduchá. Běžet tempem mého manžela. Chtěli jsme si totiž před koncem roku ještě jednou zazávodit. S obdobnou  myšlenkou nastoupili  na start “Černí jezdci“, tedy  Viktor s manželkou Kamilou z konkurenčního PK SAK Karviná. Viktor vracel Kamile její podporu během etap Lysacupu. Naše skupina si báječně sedla nejen tempem,ale i poctivým dodržováním Gallowayeových chodeckých přestávek a vhodně zvolenými konverzačními tématy J.
Veliký kus cesty s námi běžel  Dědek Beskydský. Dědek je drak. Už asi měsíc má zlomená žebra,ale závislost na běhu u něj vítězí nad bolestí . A tak své polámané tělo nastartoval k pohybu i dnes. Běžíte-li s Dědkem, máte o zábavu VŽDY vystaráno. Zásoboval nás veselými historkami ze života a prokládal to vtipy. Asi tak na desátém kilometru jsme Dědkovi trošku odběhli,  což se možná mohlo jevit poněkud nekolegiální, nicméně už nám začínaly zimou poněkud tuhnout nohy a bylo třeba je rozbíhat.
 Do cíle naše čtyřčlenná skupinka doběhla s úsměvem na rtech a ruku v ruce. Myslím, že jsem se ani nezadýchali, což koneckonců v tom nepříznivém počasí bylo jedině dobře.


Co se mi na Rybniku moooooooooooooooooooooc líbí,  je občerstvení v cíli. Čajíček, káva, voda, sušenky...ale hlavně BIGOS. Je to mé nejoblíbenější polské jídlo. Mám ho tak ráda, že se mi i zdálo, že jsem ho dostala málo...klidně bych snědla i pět regulérních porcí...taková je to dobrota.
Nedílnou součástí vyhlášení závodu je pokaždé i tombola. Dnes se obzvláště vydařila. Vyhrála jsem karton plnotučných mlík. Tím jsem se předzásobila asi tak na 5 dní dopředu, moje mladší dcera Markétka je  mlékosajka obecná. Robert vyhrál menší termotašku. Po bližším prozkoumání jsme zjistili, že se do ní vleze přesně 6 vychlazených piv. Čili ideální na letní turistiku J. Kamila vyhrála plyšovou hračku. Co  s ní potomka zatím nemajíce? Darovala ho mé Markétce (Ó to bylo posléze doma radosti...tedy až do doby, než se o hračku porvala se starší Anetkou).
 Nicméně vrcholem tomboly byl malý vánoční stromeček, který jsem vyhrála na závěr. Báječně se bude hodit holkám a křečkovi do pokojíčku.  


Ráda si v Rybniku zase něco zaběhnu. Protože mě dnešní den naladil správnou předvánoční pohodou. A protože (jak už jsem psala na začátku) v Polsku zkrátka závody umí J

Žádné komentáře: