středa 16. prosince 2009

12 pohodových kilometrů v mrazu

Trasa vedla lesem a kolem bunkrů
Tak si pomaloučku začínám přidávat kilometrů. Mám za sebou první poporodní trénink o objemu přes 10 km a první trénink v mrazu a sněhu.
Ačkoliv jsem spíše běžec – samotář s MP3 přehrávačem na uších, na dnešní běh jsem vyrazila s oddílovým kolegou Liborem. Zvolili jsme totiž trasu v okolí Ostravy, konkrétně lesním terénem Šilheřovic, kde já bych mohla zabloudit, ale Libor se výborně orientuje.
Nedat si pro prosinec předsevzetí, že začnu pracovat na objemu, asi bych dnes s vyběhnutím váhala. Ráno teploměr ukazoval – 7C, lehce foukalo a poletoval sníh...brrr, nic pro mě teplomila. Ale znáte to, předsevzetí jsou předsevzetí a měla by se plnit.
Markétku jsem v kočárku předala babičce v Petřkovicích a s vědomím, že mám 1,5 hodiny čas, jsem v 10.15 hodin vyběhla směr Šilheřovice. Po seběhnutí přibližně 1km dlouhého kopce jsme se srazili s Liborem. Nasadili jsme pohodové tempo, cca 6:15 na kilometr. Tepovou frekvenci jsme si hlídat nemuseli, neustále jsem totiž mluvili a když se u mluvení nezadýcháte je jasné, že běžíte v pásmu rozvíjejícím vytrvalost a spalujícím tuky. Celá naše konverzace se točila kolem běhu, jak jinak-zvládli jsme téma termínovka pro rok 2010, pohár Rybost, Moravskoslezský běžecký pohár, maraton v Medocu, běžecké boty a tak nějak pořád dokola.
Byla jsem překvapená, jak dobře se mi běží. Trasa byla hodně rozmanitá, chvíli jsem běželi po lesních stezkách, chvíli po asfaltové cestě, kolem bunkrů, krmelců i bažantnice :-), po rovině, z kopce i do kopce. Nakonec z toho bylo 12 pohodových zimních kilometrů. Podle sportesteru jsem spálila 684 kcal a s průměrnou tepovou frekvencí 147/min běžela 1 hodinu a 15 minut.
Ráda bych naši dnešní trasu doporučila kolegům z Ostravy a okolí. Bohužel nejsem schopná ji stáhnout z internetu (fakt se to někdy naučím). Snad pomůže to, že se jedná o cyklostezky z Petřkovic směr Šilheřovice a Koblov .

3 komentáře:

Beet řekl(a)...

Tiše závidím. :-/

Anonymní řekl(a)...

Já taky-Liborovi.
Hezké vánoce -Bedýnka

Anonymní řekl(a)...

ahoj Leni,plně se přidávám k Pavlovi-cca pátý týden nemůžu běhat kvůli problému s kotníkem,tak ani nevíš jak Ti to polykání prosincových km závidím...Doufám že už taky brzo vyběhnu a že se co nejdřív střetneme na nějakém ze závodů...Hezké vánoce všem Seitlovcům-Radim Lipták